איך בונים מצגת פאוור פויינט בצורה נכונה? קבלו את הנוסח המלא והמושלם שלב אחרי שלב! איך לבנות את המצגת בצורה נכונה עם מחקר נכון קהלים נכונים ועוד ועוד, כמובן לפי המטרות על שלנו להשגה מהמצגת עצמה.

אלה הם השלבים הנחוצים לבנייה של מצגת פאוור פויינט בצורה נכונה:

(תשעה טיפים למצגת מוצלחת!)

9 Actionable Presentation Tips That’ll Make You Stand Out
קודם כל שנבין:
לפי מחקר שעשו – 120 מיליון (!!!) אנשים משתמשים בפאוור פויינט כדי לבנות מצגות עסקיות.
41% מהאנשים יעדיפו ללכת לרופא שיניים יותר מאשר לראות שקופיות של מצגת פאוור פויינט מההתחלה ועד הסוף.
70% מהאנשים אומרים שכישורי הכנה של מצגות פאוור פויינט הכרחיות להצלחה שלהם בעבודה.

 אז מה הם בעצם השלבים עצמם?

שלב ראשון - להכיר את הקהל

מי הם?
למה הם כאן רואים את המצגת?
למה אכפת להם מהמצגת?
מה הם צריכים ורוצים?

שלב שני - הגדירו את היעדים שלכם מהמצגת

למה אתם מכינים את המצגת שלכם?
הגדירו את היעדים העיקריים שלכם בתבנית ס.מ.א.ר.ט,
אחרת אתם סתם יורים באפילה, בלי לכוון לשום דבר.מה זאת תבנית ס.מ.א.ר.ט?ס: ספציפי – אני רוצה להכפיל את המכירות למוצר X.
מ: מדיד – אני רוצה להכפיל את המכירות פי X עד סוף השנה.
א: אפשרי להשגה – אני רוצה להציג 5 תועלות של המוצר שלי שאינן מוצעת ע"י המתחרים שלי (כדי להכפיל את מכירת המוצרים שלי).
ר: ריאלי – אני רוצה לקדם בערך חמישה פיצ'רים של המוצרים (לא 30).
ט: טעון זמן – אני רוצה לקדם את מכירות המוצרים שלי בלפחות 50% יותר בחצי השנה הקרובה.

 

שלב שלישי - צרו את המסר המושלם בשבילכם

התאימו במדוייק את המסר שלכם שיתחבר גם לצרכים של הלקוחות שלכם וגם ליעדים שלכם.
ותמיד זכרו – איכות עדיפה על כמות!!אם היו מצמידים לכם אקדח לרקה והייתם חייבים למחוק תוכן ממה שרשמתם, מה הייתם מורידים?
(פשטות) פשוט מאוד, פשטו את המסר שלכם לנקודות העיקריות.
כתבו משפט קצר שמתמצת את כל המסרים שלכם.קצר ולעניין – (עיקרי) אנשים לא זוכרים דברים מעורפלים, תהיו ספציפיים במסרים שלכם.

שימוש במחקר, טבלאות, ציטוטים של מומחים או עדויות שיגבו את המסרים שלכם –
(מהימנות/הוכחה חברתית) לאף אחד לא אכפת מהדעה שלכם. תגבו את המסרים שלכם בהוכחות, תגרמו לאנשים להאמין בכם.

מה תחשפו בפני הקהל שלכם שעונה לצרכים שלהם –
(בעל ערך מוסף) קשרו פיצ'רים מסויימים מהמוצר שלכם כדי לעזור לקהל שלכם להשיג משהו שהם רוצים וצריכים.

 

שלב רביעי צרו את מצגת הפאוור פויינט שלכם בצורה נכונה

צרו מבנה שמבהיר בצורה טובה את המסרים העיקריים שלכם תת מסרים והוכחות –
(שלושה חלקים)
חלק ראשון – מבוא:
על מה כל המצגת פאוור פויינט הזאת ולמה שיהיה לאנשים שרואים אותה אכפת ממנה?
תסבירו את התועלות של הפתרון שלכם, שאותו אתם הולכים לתת לקהל שרואה את המצגת.
חלק שני – גוף מצגת פאוור פויינט:

המסרים העיקריים שלכם, מגובים בעובדות קיימות.
תת מסר אחד – שקופית אחת, לא להעמיס הרבה, כדי להבהיר את הנקודה בלי הסחות דעת.

חלק שלישי – סיום:

קריאה לפעולה (חשוב מאוד!), תהיו ספציפיים לגבי מה אתם רוצים שהקהל שצופה במצגת יעשה (קניה, החלטה וכו')

פה מסתיימת המצגת שלנו אך חשוב לזכור להשתמש ב"חוק השלוש" כדי להתמודד עם עומס מידע,
לדוגמא, מסר אחד נתמך ע"י שלוש עובדות, זאת דרך פשוטה להצבת גבול של עומס מידע ולקבץ דברים.

 

שלב חמישי ארגנו את האלמנטים במצגת שלכם

 

השתמשו בתצורת דף נקייה למרכוז האנשים בתוכן החשוב והבנה מהירה של הקהל שצופה במצגת.

ברבע העליון -תת המסר שלנו ותוכן השקופית מתומצת למשפט אחד חזק.
את שאר העמוד נחלק לשניים: צד ימין וצד שמאל,
באחד מהם נשים עובדות, הוכחות שתומכות בתת המסר שבכותרת
ובצד השני, שימו משהו ויזואלי שקשור לתת המסר הנוכחי, כדי לא להעמיס על השקופית.

השתמשו בשלושה דברים כדי לבנות את השקופית שלכם:
משחקי גודל – כדי להעביר את המסר שלכם כמו שצריך את המילים החשובות אנו נדגיש בטיפה יותר גדול למשל.
משחקי צורות – לא כל השקופיות חייבות להראות אותו דבר, השאירו את הקהל שלכם בקשב ע"י שינויים קטנים בויזואליות של הצגת הדברים.
משחקי צבעים – שנו מעט את הצבעים של הטקסטים למשל כדי להדגיש דברים מסויימים יותר ולמשוך את תשומת הלב של האנשים.

 

שלב שישי בנו לכם ערכת נושא משלכם

 

בחרו צבעים ופונטים רלוונטיים שמייצגים אתכם, את החברה שלכם ואת המשפטים שלכם:

coolors.co למשל הוא אתר מצויין שבו תוכלו לבנות את סכמת הצבעים שלכם, להסבר קצר לחצו כאן.
fontaquirrel.com למשל הוא אתר מצויין שניתן למשוך ממנו פונטים חינמיים שיהיו רלוונטיים לעיצוב שלכם.

שלב שביעי השתמשו באלמנטים ויזואליים

%d7%a2%d7%9d-%d7%9b%d7%99%d7%aa%d7%95%d7%91
40% יגיבו טוב יותר למידע ויזואלי מאשר לטקסט בלבד.
65% תפיסה יותר טובה של ויזואלי יותר מאשר טקסט.צ'ק ליסט לבחירת התמונה הנכונה –
* מציג את הרקע המתאים של הקהל שלנו.
* מתאים לתעשייה בה אנחנו מתעסקים.
* רלוונטי בהקשר והמסר למסר אותו אנחנו רוצים להעביר.מאיפה לוקחים תמונות עם זכויות יוצרים מתאימות לשימוש מסחרי?
לחצו כאן למעבר לכתבה בנושא.

 

שלב שמיני תפסו את הקהל שלכם כמה שיותר מהר

5 דקות – זוהי התוכלת הממוצעת של קשב רציף של אדם בוגר.
50% – זהו החלק הממוצע אותו שומע אדם שמקשיב להרצאה מסויימת וגם מבין את הנאמר.חשוב!!! –
* קצר ומתוק :).
עדיף שהקהל שלכם יחכה יותר כדי לקבל את המידע מאשר להוציא אותו בהרגשה שהוא מיצה.* היו בעלי ערך.
היום אני הולך להראות לכם (החליפו את הכיתוב פה עם הצהרה חזקה לקהל שלכם). אל תספר להם מה הם יקבלו במדוייק אלא למה הם ירצו את זה.
מה הנושא הרלוונטי אליהם, עליו הולכת לדבר המצגת הנוכחית, להועיל להם ואף להיות לחוץ להם לדעת את המידע הזה.

* תציגו את המצגת בתור משהו משותף.
השתמשו במילים אני ואתם (או אנחנו), כדי ליצור תחושת קרבה ללקוחות שלכם וכדי ליצור איתם אינטראקציה.

* הפעילו את הרגשות שלהם.
גרמו לקהל שלכם להרגיש שמחים, מצליחים או חופשיים.

 

שלב תשיעי ואחרון מדידת ההצלחה שלכם

המדידות הן אולי החלק הכי חשוב בכל מצגת פאוור פויינט שאתם עושים, כדי להבין את האפקטיביות שלה, מידדו בשיטה שתתמוך ביעדים שלכם ותאפשר לכם גם לראות איפה אתם יכולים לשנות את התוצאות לטובתכם.האם אנשים נרשמו כדי לדבר איתכם?
האם הם קנו משהו?
האם עזרתם להם לקבל החלטה?יש לכם מה להוסיף? רשמו בתגובות למטה.

תגובות:

תגובות